sobota, 22 marca 2014

Polędwiczki wieprzowe w sosie pieczarkowym


Składniki:

-450 gr polędwiczek wieprzowych
-500 gr pieczarek
-100 ml jogurtu naturalnego
-1 cebula czerwona
-przyprawa lub marynata do polędwiczek
-oliwa
-sól
-pieprz
-naturalna vegeta

Przygotowanie:

Na początek obieramy i oczyszczamy pieczarki, ścieramy na tarce.

Polędwiczki oczyszczamy ze wszystkich błon, a następnie kroimy w ok 2 cm kawałki i delikatnie rozbijamy.

Następnie zajmujemy się marynatą, miałam mało czasu więc użyłam mieszanki do steków i oliwy, zrobiłam z tego gęstą masę.

Smarujemy nasze polędwiczki i odstawiamy na min  godzinę, fajnie jeśli mamy więcej czasu i odstawimy je na dłużej do lodówki do "przegryzienia się", będą bardziej wyraziste.



Następnie podsmażamy polędwiczki z obu stron do zrumienienia, ale nie za mocno, bo później będziemy je dusić w sosie.


Zdejmujemy polędwiczki z patelni, nie czyścimy patelni. Wrzucamy na nią pokrojoną w drobną kostkę cebulę i chwilkę podsmażamy.


Następnie do cebuli dodajemy pieczarki i dusimy, aż zmiękną.

Dolewamy do tego jogurt i mieszamy, doprawiamy solą, pieprzem i naturalną vegetą (jeżeli będzie za gęste, dolewamy odrobinę wody).
Następnie dorzucamy do sosu podsmażone polędwiczki i chwilę dusimy. I już możemy serwować nasze polędwiczki, ja podałam z ziemniakami i sałatka z mix sałat i pomidorków cherry.

Smacznego:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz