niedziela, 23 marca 2014

Ciasto kawowe z kremem


Zrób ciasto, zrób ciasto... No to zrobiłam. Podstawy z przepisu inspirowałam się od Pyzy, aczkolwiek zrobiłam zupełnie inne ciasto. Piekłam je dwa razy, zdjęcia są z obu ciast.

Składniki:

na ciasto:
-3 jajka
-3/4 szklanki cukru
-1,5 szklanki mąki tortowej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-4 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (proszku)
-0,5 szklanki oleju
- ok 4-5 łyżek syropu waniliowego
-100 mlprzegotowanej woda
-1/2 małej cytryny
-owoce do przełozenia

na krem:
-150 gr jogurtu lub serka waniliowego
-200 ml mleka
-opakowanie kremu jogurtowego do zrobienia

Przygotowanie:

W miseczce mieszamy ze sobą mąkę, proszek do pieczenia i kawę.
W osobnej misce miksujemy jajka z cukrem do momentu uzyskania puszystej masy. Następnie zmniejszamy obroty i stopniowo  dodajemy mąkę z dodatkami, a na sam koniec wlewamy olej i syrop.
Ciasto pieczemy w 160 stopniach około 35-45 minut(miałam formę 24 cm). Piekłam je już dwa razy i za każdym razem czas był inny.

Ciasto studzimy i kroimy na pół.
Przygotowujemy masę. Ja użyłam gotowej mieszanki do przygotowania kremu. Miksujemy ze sobą 150 gr jogurtu i 200 ml mleka. Stopniowo dodajemy proszek.

Przygotowujemy nasączenie, pół małej  cytryny wysikamy do przegotowanej wody. Tym nasączamy jedną część ciasta, układamy na to połowę masy i owoce, ja użyłam ananasa.

 Następnie nakładamy drugą część ciasta i nasączamy. Na to kładziemy resztę masy.

Smacznego:)










1 komentarz: