niedziela, 27 października 2013

Tarta szpinakowa z wędzonym łososiem


Składniki:
Spód:
-200 gr mąki żytniej razowej
-3 łyżki oleju
-woda

Farsz:

-450 gr mrożonego szpinaku
-4 ząbki czosnku
-papryczka chili
-100 gr fety
-ok 100 gr wędzonego łososia
-ok 10 sztuk pomidorów suszonych

Zalewa:
- 2 jajka
- pieprz
- bazylia (ok 3 łyżeczki)
-rozmaryn (ok pół łyżeczki)
- 4 łyżki mleka

Przygotowanie:

Przepis na tartę 22 cm.

Zaczynamy od ciasta. Mieszamy mąkę z oliwą i powoli dodajemy wodę w takiej iloci, aby zrobiła nam się gęsta masa.Wyrabiamy ciasto przez chwilę. Następnie rozkładamy ciasto równomiernie do foremki, ja użyłam silikonowej, więc bez natłuszczania. Następnie wstawiamy do nagrzanego na 180 stopni piekarnika na 15-20 minut do podpieczenia.




Następnie na patelnię wrzucamy szpinak i smażymy aż do rozmnożenia. Jak odparuje z niego woda dodajemy wyciśnięty czosnek i papryczkę chili oraz pokrojone drobno pomidory suszone. Podsmażamy jeszcze chwile. 

Przekładamy naszą masę do miseczki, dodajemy pokrojoną drobno fetę i pokrojonego łososia wędzonego.Wszystko dokładnie mieszamy.


Następnie przygotowujemy zalewę. Roztrzepujemy jajka, dodajemy mleko.Doprawiamy bazylią i pieprzem, możemy dodać odrobinę rozmarynu(niekoniecznie).

Następnie na podpieczony spód rozkładamy równomiernie naszą masę i zalewamy zalewą.

Pieczemy naszą tartę 20-30 minut.Sprawdzajmy przed końcem pieczenia tartę, ja niestety zapomniałam i zbyt mi się spiekła. Mimo tego i tak wyszła przepyszna.

Smacznego:)









1 komentarz: