poniedziałek, 18 listopada 2013

Tort urodzinowy


Eh dziś nadeszła 30, tort też....

Składniki na blaszkę 24 cm:

- 8 jajek
- 1,5 szklanki mąki
-3/4 szklanki cukru
- krem do tortów
- owoce (u mnie ananas i winogrono)
- syrop z owoców
- przegotowana woda
- 2-3 łyżki wódki
- płatki migdałowe

Przygotowanie:

Biszkopt:
Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na najwyższych obrotach, pod koniec ubijania białek dodajemy stopniowo cukier nadal ubijając( u mnie była to mieszanka cukru brązowego i białego), później dodajemy żółtka. Zmniejszamy obroty na najmniejsze i stopniowo przesiewamy mąkę. Wylewamy masę do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia ( starczy sam spód) i wkładamy do nagrzanego na 180 stopni piekarnika na 30-40 minut. Pieczemy do suchego patyczka, studzimy przez ok. pół godziny w uchylonym piekarniku. Później odkładamy do całkowitego ostudzenia.

Przygotowujemy masę. Do obłożenia tortu użyłam gotowych mas do przełożenia tortu oraz ananasa z puszki. Masę przygotowałam na samym mleku 2%, nie dodawałam margaryny. Masę przygotowuje na zasadzie że dodaję odrobinę mniej mleka niż na opakowaniu.
Przygotowujemy również nasączenie. Użyłam syropu z puszki po ananasie, rozcieńczyłam go odrobiną przegotowanej wody i dodałam 3 łyżeczki wódki.
 Następnie całkowicie wystudzony biszkopt kroimy na 3 równe części. Kładziemy pierwszą część, następnie łyżką nasączamy biszkopt. Na to układamy masę, a na to pokrojonego ananasa. Na to kładziemy kolejną część biszkoptu i powtarzamy czynności jak przy pierwszej części. Następnie na to kładziemy trzecią część biszkoptu. Wierzch i boki obkładamy równomiernie masą. Boki obkładamy płatkami migdałowymi, a wierzch ozdabiamy dowolnie pozostałą masą i dowolnymi owocami lub kolorowymi spożywczymi pisakami.
Odstawiamy do lodówki.

Smacznego:)










4 komentarze:

  1. Wszystkiego co najlepsze a przede wszystkim zdrowia :)
    Tort bajeczny z chęcią skuisiłabym się na kawałek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze życzenia :)
    Wyjątkowy tort na wyjątkową okazję :)

    OdpowiedzUsuń