sobota, 14 czerwca 2014

Ciasto marchewkowe


Robiłam już parę razy, za każdym razem jest pyszne. Najlepiej smakuje na drugi dzień po jego zrobieniu, jak tak fajnie się "przegryzie".
Przepis znalazłam na moje wypieki, podaje składniki wedle przepisu z małą zmianą, z racji nie posiadania niektórych składników, ale zdecydowanie niczemu to nie zaszkodziło.

Składniki:

na ciasto:
- 2/3 szklanki mąki
- pół szklanki brązowego cukru(drobny, do wypieków)
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
-3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
-1/4 łyżeczki cynamonu
- 1  łyżeczka przyprawy do piernika
-1/4 łyżeczki soli
-1/3 szklanki oleju
- 2 jajka
- 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
-pół szklanki posiekanych ananasów z puszki (dałam odrobinę więcej)
- 1 szklanka startej marchewki(na średnich oczkach)

na krem:
- 150 gr jogurtu lub serka waniliowego
-200 ml mleka
-opakowanie kremu jogurtowego do zrobienia


Przygotowanie:

W jednej miseczce wymieszać przesianą mąkę, cukier, sodę, proszek do pieczenia, cynamon, sól i przyprawę do piernika.

W drugiej roztrzepujemy jajka z olejem.

Następnie łączymy zawartość obu miseczek, mieszamy. Dodajemy marchew, orzechy i ananasa i mieszamy.

Zawartość przelewamy do formy średnicy 20 cm.


Ciasto wstawiamy do rozgrzanego na 175 stopni piekarnika, na 40-45 min. Pieczemy do suchego patyczka.

Wystudzone ciasto kroimy wzdłuż na pół i przekładamy połową kremu. Drugą połowę kremu układany na górę i ozdabiamy wedle własnego uznania.

Smacznego:)






1 komentarz:

  1. Robiłam je już kiedyś. Jest naprawdę smaczne :) Ładnie Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń