sobota, 23 listopada 2013

Sałatka z kurczakiem, makaronem i sosem pesto


Taką albo podobną sałatkę już gdzieś dawno temu jadłam, teraz często ląduje ona na moim stole. Mama nadzieje, że od dziś znajdzie się także na waszych stołach:)

Składniki:

- około 150 gr makaronu razowego
- 200 gr czarnych oliwek
- 1 czerwona cebula
- 1 filet piersi z kurczaka
- ok 15-20 sztuk pomidorów suszonych w zalewie
- 2 pomidory
- 1 puszka kukurydzy
- sałata lodowa
- sos pesto
- przyprawa do kurczaka pikantnego

Przygotowanie:

Gotujemy makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu, studzimy. W tym czasie kroimy kurczaka na drobną kostkę, przyprawiamy i podsmażamy, również studzimy. Wrzucamy makaron do miseczki, rwiemy na drobne kawałki około połowy główki sałaty lodowej. Dodajemy pokrojonego pomidora, ja przekroiłam pomidora na pół, następnie połówkę pomidora przekroiłam wzdłuż na pół, a to pokroiłam na drobne kawałki. Pomidora dodajemy do sałatki. Suszone pomidory kroimy również na drobne kawałki. Cebulę kroimy na 4 części i kroimy na cienkie piórka. Oliwki kroimy w drobne paseczki.  Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Dodajemy jeszcze kukurydzę z puszki i około 3 łyżek sosu pesto(możemy więcej lub mniej w zależności od upodobań smakowych). W przypadku tej sałatki doradzam dodanie sosu pesto na około pół godziny przed serwowaniem.

Smacznego:)







1 komentarz: